Kyiv Music Labs

Музичний тиждень 30 березня – 5 квітня: від органу до канкану

UYR9S9MIDW

Найближчий музичний тиждень важко назвати перенасиченим. Проте ми змогли відібрати чотири цікаві події, які (так вийшло) аж надто протилежні за змістом. З одного боку – суворий Бах, реквієми та пісні про смерть, з іншого – розважальна кіномузика та легковажний мюзикл. Але – згадайте діалектику – саме завдяки поєднанню протилежностей досягається розуміння суті речей.

31 березня у Будинку органної та камерної музики черговий – шостий – концерт до 330-річчя від дня народження Йоганна Себастьяна Баха. Тривале святкування ювілею в цих стінах цілком виправдане, адже для пересічного слухача звучання органу нерозривно пов’язане з ім’ям Баха. Проте, виступ органіста Володимира Кошуби – лише одна зі складових добре продуманої програми. Окрім нього в концерті візьме участь мецо-сопрано Марія Ліпінська, віолончелістка Ганна Нужа, контратенор Ігор Іщак та інші солісти. Концерт носить назву «Маленькі шедеври великого Баха», що недвозначно говорить про довжину виконуваних композицій та їх камерність.

11084486_10206366186059152_248908473_n

3 квітня у Національній філармонії відбудеться концерт із заголовком «Біля підніжжя Христа». У ньому філармонійний оркестр під орудою Миколи Дядюри разом з камерним хором «Кредо» та солістами – сопрано Лілією Гревцовою, мецо-сопрано Марією Березовською та баритоном Олександром Бойко виконають епохальні програмні партитури XXстоліття. Симфонічна поема Ріхарда Штрауса «Смерть та просвітлення» примушує слухача пригадати філософію Фрідріха Ніцше і розповідає про страждання героя, його смерть та посмертне просвітлення. Величезною тугою пройнятий цикл Густава Малера «Пісні про померлих дітей» на тексти одного з найбільш освічених і психологічно тонких німецьких поетів-романтиків Фрідріха Рюккерата. І, нарешті, один з найбільш зворушливих зразків свого жанру – «Реквієм» Габріеля Форе. Твір, в якому так чарівно змальований рай, що, здається, у нього потрапляє кожен, хто прослуховує цей цикл.

4 та 5 квітня у Будинку архітектора черговий концерт від організації SvitloConcert, яка популяризує слухання симфонічної та камерно-інструментальної музики. Нинішня програма називається «Чарівна музика з чарівного кіно» і вбирає у себе саундтреки з улюблених фільмів – «Опівночі у Парижі», «Амелі», «Привід», «Вічне сяяння чистого розуму», «Покохай мене якщо відважишся», «Пан Ніхто», «У гонитві за щастям», «Будинок у озера», «ФорестГамп» тощо. Подібні концерти – гарний трамплін для тих слухачів, які тільки починають слухати симфонічну музику, і незабутній відпочинок для кіноманів.

5 квітня у Театрі оперети відбудеться прем’єрний показ мюзиклу «В джазі тільки дівчата, або Sugar». В останні роки для цього закладу вже стала традицією увага до сюжетів кінокласики. Серед них, наприклад, «За двома зайцями», «Мадемуазель Нітуш» («Небесні ластівки»), «Труффальдіно із Бергамо» тощо. Тому звернення до музичної комедії Біллі Вайлдера, яка сама по собі дуже близька до оперети, було лише питанням часу. Саме зараз, на думку постановників, ця історія актуалізувалася. Ситуація, притаманна США 30-х років минулого століття, у період Великої депресії співзвучна українському сьогоденню. А вигадливий гумор та сильні почуття повинні надавати глядачеві сил для долання життєвих перепон.

Традиційно у ролі постановників виступають режисер Богдан Струтинський (художній керівник театру), балетмейстер Вадим Прокопенко та хормейстер Ігор Ярошенко, який поєднує керівництво хором з обов’язками диригента оркестру. Обов’язково зверніть увагу на гру Асі Середи-Голдун у ролі Красуні Сью, Олени Арбузової, яка виконає партію ДаниКовальчик (у фільмі це була легендарна Мерлін Монро), Сергія Авдєєва (Джо/Джозефіна), Арсена Курбанова (Джеррі/Дафна) та Євгена Прудника, який вивчив ці обидві чоловічі ролі.

Sugar_afisha2

 

Автор: Любов Морозова